Het camino gevoel weer terug, gelukkig! - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu Het camino gevoel weer terug, gelukkig! - Reisverslag uit Arzúa, Spanje van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu

Het camino gevoel weer terug, gelukkig!

Blijf op de hoogte en volg Gitty

12 Augustus 2012 | Spanje, Arzúa

We zijn blij dat we uit Melide weg kunnen. We vinden het geen prettige stad, geen leuk oud centrum en gisterenavond nog lang lopen zoeken naar een restaurant. Uiteindelijk met Oda, Anita en nog n duitse Marcel ergens gegeten, maar het was niet zo lekker en gezellig als we gewend zijn. Ook vannacht was het raak in de albergue, bellende mensen en een vrouw en man die tot bijna 1.00 u aan het praten waren !! Vast geen " echte " pelgrims! Ik voelde me vandaag niet echt heel fijn, was het camino gevoel n beetje kwijt. In de gids staat het wel mooi: de geest van eenzaamheid en de spirituele euforie van de afgelopen 774 km! Is dit het einde van de camino! En dan gaat het ook nog regenen! Bah!! Voor het eerst op de camino met de regenjas aan op weg. De italianen, doen dat ook en Gerard zegt ineens: " waar is Mario? Ja, hoor die is aan het worstelen om zn regenponcho aan te trekken en zit er helemaal in. Toch weer ff lachen!! Gelukkig. Om 12.00 u gaan we even eten voor we de laatste 3 km gaan lopen. De italianen blijven in de alberge, maar wij willen door. Zit er een vrouw aan het tafeltje naast ons en hoort dat we uit nederland komen, zij dus ook. We hebben een heel leuk gesprek, zij blijft hier samen met een andere man, slapen tot vanmiddag 17.00 u en gaan dan de 40 laatste km lopen naar Santiago! Ik verrtel van onze ervaring vd afgelopen Lbergue en dan raad de man ons aan om toch ook maar hier te blijven. In het volgende dorp, Arzua, heb je ook een toeristen pelgrims sfeer. En hier voelt het goed. En we volgen de raad van de man op, de italianen blij en wij ook!
Het is hier heerlijk, de albergue staat bij een riviertje, waar menigeen al met de voetjes is in geweest. Jammer dat het weer niet heel mooi is, alhoewel het gelukkig al de hele middag droog
is. De regen viel uiteindelijk ook weer mee.
Er heerst hier echt een goede pelgrims sfeer, fijn dat we naar de man en vrouw hebben geluisterd. We hebben ze zonet nog even uitgezwaaid en een buen camino gewenst! En wij....we hebben weer een goed caminogevoel!
Nu nog de laatste 2 etappes rustig aan naar Santiago!
Adios!

• 12 Augustus 2012 - 19:57

Maria:

Lieve Gitty en Gerard,

jullie zijn er al bijna, niet te geloven! Ik ben benieuwd hoe jullie het straks ervaren als jullie in Santiago aan komen. Ik hoop dat jullie goede dagen hebben, hou het Caminogevoel vast.Veel plezier verder,

Maria

• 12 Augustus 2012 - 20:27

Bob En Nettie:

Hallo reizigers, nu hebben wij eindelijk mooi weer en wordt het minder bij jullie. We hopen dat jullie het fijne gevoel verder vast kunnen houden op het laatste stukje van jullie reis. Jammer dat het laatste stuk bevolkt wordt door "camino toeristen" voelt voor mij een beetje als "ramptoeristen" die op een plek komen waar je ze eigenlijk liever niet wilt zien. Ben benieuwd hoe de aankomst in Santiago zal zijn!
    Dikke knuffel van ons en toi toi toi verder.

• 12 Augustus 2012 - 20:53

Aad En Wil:

Wat goed he, nog een klein stukje (hoewel 40km is niet mis) en dan zijn jullie er. Nog goeie dagen en ga niet meteen naar huis maar vier nog wat vakantie.
    Groetjes
    Aad en Wil

• 12 Augustus 2012 - 21:24

Laura, Martin En Maud:

Lieve pap en mam,

Jammer dat het laatste stuk zo toeristisch is.... Maar we weten zeker dat jullie ook de laatste dagen de mooie plekjes weten te vinden.

Dikke kus van ons!

• 12 Augustus 2012 - 21:45

Stijn:

Hi Pa & Ma! Kom net thuis van een BBQ en strand. Was dus niet in de gelegenheid om te Skypen... Jammer dat het zo toeristisch is maar goed om te horen dat er nog altijd mooie plekken en mensen zijn!

Dikke kus en succes met de laatste loodjes!!

xxx

• 13 Augustus 2012 - 09:10

Meiny:

Heel veel plezier gewenst met die laatste loodjes.
    Geniet daar veel van.
    De laatste drie weken je verslag niet gelezen, wij zaten in Italie!
    gr. Meiny.

• 13 Augustus 2012 - 13:59

Ida:

jullie zijn er bijna, maar nog niet helemaal, jullie zijn erbijna maar nog niet helemaal. geweldig, genieeeeetttteeeee, !!!!! gr. ida xxx

• 13 Augustus 2012 - 19:02

Wendy:

Hallo Gitty en Gerard,ik ben een nichtje van Peet en Annet,met ze op vakantie geweest,en zodoende met jullie meegeleefd! Alle verslagen gelezen,echt zo geweldig wat jullie hebben gepresteerd!!! Succes met de laatste kilometers!! Echt ongelooflijk knap!! Groetjes,Wendy

• 13 Augustus 2012 - 19:57

Ans:

wat een prestatie geweldig dat jullie dit samen kunnen doen wens jullie beide nog veel sterkte met de laatste kilometers gr ans

• 13 Augustus 2012 - 21:17

Philip En Ria:

De laatste kilometers het einde is in zicht nog even lopen en dan uitrusten .veel plezier verder groetjes en liefs Philip en Ria.

• 13 Augustus 2012 - 21:17

Philip En Ria:

• 13 Augustus 2012 - 23:25

Liana:

Lieve schatten, hou je taai, luister naar je gevoel en goede raad, geniet van de laatste kilometers, laat je niet afleiden door die "nep"pelgrims, hou het camino gevoel en loop....
    wat zijn jullie ontzettend goed gegaan, wat geweldig fijn en super goed en jullie hebben het Wilhelmus zeker verdiend op het ere podium!!!
    hele dikke zoenen XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Liaan

Verslag uit: Spanje, Arzúa

De camino

Na een jaar van voorbereiding is het dan bijna zover.....we gaan pelgrimeren! We gaan op weg naar Santiago de Compostela. We beginnen in Frankrijk in St. Jean Pied de Port en gaan via de Pyreneeën naar Spanje.
Zondag 25 maart hebben we in de mooie kathedraal te Roermond samen met nog +/- 100!!pelgrims de pelgrimszegen gekregen. Het was mooi en..indrukwekkend.Tineke vd Knaap was daar met zoon en schoondochter ook aanwezig. Ik (Gitty)heb met Tineke al heel wat kilometers gemaakt om te trainen. Maar Tineke is nu al op weg naar Santiago en komt half juni weer terug.
Nu zijn Gerard en ik samen gaan trainen. Dat wil zeggen: We beginnen samen en eindigen samen en daar tussenin lopen we ieder onze eigen wandeling, aangezien we een heel ander tempo hebben. Dat klinkt misschien raar,maar voor ons werkt het wel goed en we verliezen elkaar niet uit het oog.
Afgelopen weekend zijn we ook op deze manier in zuid Limburg gaan trainen. En wat hebben we daar van genoten, prachtige natuur en mooi weer. Alleen was het wel iets zwaarder dan we in eerste instantie dachten. De eerste dag een pelgrimswandeling van 12 km en de andere 2 dagen 15 km. Hier langs de Rotte is het een fluitje van een cent, maar daar!!!met al die heuvels!!!
Best zere kuiten gekregen. Maar we hebben er zeker vertrouwen in, dat het helemaal goed gaat komen op de Camino.
Nu nog de laatste voorbereidingen treffen en dat valt ook nog niet mee, want voor een digibeet zoals ik, is het allemaal nog best moeilijk. Maar met hulp van onze kinderen komen we er vast wel uit.haha
Word vervolgd.
Gerard en Gitty