De olymische spelen - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu De olymische spelen - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu

De olymische spelen

Blijf op de hoogte en volg Gitty

11 Augustus 2012 | Spanje, Portomarín

Zaterdag 11 augustus
Vandaag vertrokken uit ons paradijselijke plaats met een goed gevoel. Om 11.30 u werd het weer eens tijd om de inwendige mens te versterken en namen koffie en een overheerlijke bocadille met omelet, en het smaakte echt voortreffelijk. Ik complimenteerde de man van de zaak en hij vond dat waarschijnlijk zo leuk, dat we nog een stuk zelfgemaakte santiago taart meekregen voor onderweg. Dat was goed voor de energie, zo zei hij dat! En deze taart was ook weer erg goed gemaakt, we hebben al meer van de santigo taart geproefd, maar deze overtrof alles, hulde aan de kok! Het is een taart met amandelen erin en een specialiteit in deze buurt. Jammer dat niet met de auto zijn! Nu zijn we Melide nog 50 km te gaan. Het is een raar gevoel, eigenlijk zijn we t n beetje zat, maar ja Santiago, we komen heus wel!!!
En wat betreft de olympische spelen, dat is topsport! En een aantal mensen hebben het ook al benoemd, de camino is ook een behoorlijke topsport, dat vinden wij ook! Nu hebben wij zo bedacht, dat diegene die vanuit nederland naar Santiago lopen met een zware rugzak een gouden medaille verdient hebben. Pup zet m op! En al die andere waaronder Annemarte, Tineke en wij, zeker een tweede plaats hebben verdient, dus Zilver!! Maar met heel veel plezier gedaan!!
Slapen nu een een albergue municipal, met heel veel bekende mensen en komen nu ook steeds meer andere nederlanders tegen. Maar ook de " dagjes mensen" . Zij lopen alleen de laatste 100km, de sfeer is toch anders, dat merk je wel.
Adios amigos!

• 11 Augustus 2012 - 18:22

Helma:

Nou Gitty, voor mij hebben jullie met stip een gouden medaille verdient!!!

• 11 Augustus 2012 - 18:23

Ans:

hoi gitty en gerard
    wat geweldig dat jullie dit doen we lezen dit elke dag gr

• 11 Augustus 2012 - 20:12

Ton&Gerda:

De laatste loodjes! Maar voor jullie denk niet de zwaarste. En zeker ook een mooie plak voor jullie doorzettingsvermogen. Geniet nog van jullie laatse kilometers en het mooie Spanje.
    Tot ziens e groetjes.T&G.

• 11 Augustus 2012 - 20:16

Jan En José:

Hallo G-tjes, bijna bestemming bereikt! There is no way to happiness, happiness is the way ;-) Geniet van de laatste kilometers! hartgroetjes van ons

• 11 Augustus 2012 - 20:35

Marjolein V.d. Berg:

Hoi Gitty en Gerard,
    Nog steeds geweldig om jullie ervaringen te lezen ik ben het helemaal met je eens jullie verdienen zilveren medaille met een goud randje.
    De vierdaagse is er niets bij.
    Zet hem op de laatste loodjes het eind is in zicht.
    Geniet er nog van.
    groetjes Marjolein

• 11 Augustus 2012 - 20:42

Tonny En Daan:

Grote Goden Gitty en Gerard! Wat een wandelaars zijn jullie toch en dan komen jullie ineens wel heel erg dicht in de buurt van Santiago. Git wat schrijf je geinig maar hoe zit het nou met Gerard?
    Gaat hij het slot-epistel voor z'n rekening nemen? Wat zal het weer wennen zijn voor jullie om in NL te zijn. Nou ja, rugzakkie op en de Rotte dan maar rond. Toon en ik wensen jullie mooie slotkm's toe, vanaf nu dubbel genieten van elke kilometer die jullie lopen. Vanuit St. Aubin DIKKE SMAKKERS!!

• 11 Augustus 2012 - 21:10

Tineke:

Lieve Gitty en Gerard,
    Nog twee dagen en dan gaan jullie Santiago binnen lopen, nog twee ,misschien vermoeiende dagen. En dan hebben jullie wel bijna 800 km in de benen. Gen G een dikke dikke pluim voor jullie, een super prestatie. Zeker topsport, en met veel mooie, soms zware, belevingen. Die er gewoon bij horen en die jullie camino zo speciaal maakt.
    In gedachten loop ik deze dagen met jullie mee en geef jullie een steuntje in de rug.
    Liefs tineke

Verslag uit: Spanje, Portomarín

De camino

Na een jaar van voorbereiding is het dan bijna zover.....we gaan pelgrimeren! We gaan op weg naar Santiago de Compostela. We beginnen in Frankrijk in St. Jean Pied de Port en gaan via de Pyreneeën naar Spanje.
Zondag 25 maart hebben we in de mooie kathedraal te Roermond samen met nog +/- 100!!pelgrims de pelgrimszegen gekregen. Het was mooi en..indrukwekkend.Tineke vd Knaap was daar met zoon en schoondochter ook aanwezig. Ik (Gitty)heb met Tineke al heel wat kilometers gemaakt om te trainen. Maar Tineke is nu al op weg naar Santiago en komt half juni weer terug.
Nu zijn Gerard en ik samen gaan trainen. Dat wil zeggen: We beginnen samen en eindigen samen en daar tussenin lopen we ieder onze eigen wandeling, aangezien we een heel ander tempo hebben. Dat klinkt misschien raar,maar voor ons werkt het wel goed en we verliezen elkaar niet uit het oog.
Afgelopen weekend zijn we ook op deze manier in zuid Limburg gaan trainen. En wat hebben we daar van genoten, prachtige natuur en mooi weer. Alleen was het wel iets zwaarder dan we in eerste instantie dachten. De eerste dag een pelgrimswandeling van 12 km en de andere 2 dagen 15 km. Hier langs de Rotte is het een fluitje van een cent, maar daar!!!met al die heuvels!!!
Best zere kuiten gekregen. Maar we hebben er zeker vertrouwen in, dat het helemaal goed gaat komen op de Camino.
Nu nog de laatste voorbereidingen treffen en dat valt ook nog niet mee, want voor een digibeet zoals ik, is het allemaal nog best moeilijk. Maar met hulp van onze kinderen komen we er vast wel uit.haha
Word vervolgd.
Gerard en Gitty