Zwarte dag op de camino - Reisverslag uit Padrón, Spanje van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu Zwarte dag op de camino - Reisverslag uit Padrón, Spanje van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu

Zwarte dag op de camino

Blijf op de hoogte en volg Gitty

11 Augustus 2014 | Spanje, Padrón

Ik had vandaag weer eens heel wat verhalen willen doorsturen naar jullie. Want de site van waarbenjij was weer eens niet bereikbaar wegens onderhoud.
Met ons gaat het allemaal heel goed en zijn nog maar z'n 25 km van Santiago verwijderd.
Maar vanmorgen belde Laura mij op met het vreselijke nieuws dat mn lieve collega/ vrijwilligster Ria Buitendijk, plotseling is overleden. Het is gewoon niet te bevatten dat ze na de vakantie niet meer met mij op de groep staat. Wat zal ik haar gaan missen, we hebben ruim 7 jaar lief en leed gedeeld en wat genoot zij van de kindertjes, haar kleinkind en het leven!!
Ik vind het ook vooral erg, dat ik op deze manier geen afscheid meer hebt kunnen nemen van haar en niet op haar begrafenis kan zijn as vrijdag.
Nu gaan we met een zwaar gevoel, op weg naar een van onze laatste albergue voor we Santiago bereiken.
Eerst nog even n hoedje voor Gerard kopen, want zijn hoed heeft hij ergens laten liggen, maar als dat nou het ergste is!!!
Tot gauw!

  • 11 Augustus 2014 - 13:44

    Lucie:

    Hé lieve Gitty, wat een schok moet dit voor je zijn en wat verdrietig. Met zo'n naaste collega deel je inderdaad lief en leed van dag tot dag. Het is goed voor te stellen dat je je wat gespleten voelt: eigenlijk wil je afscheid nemen maar je wil en kan ook de camino nu niet afbreken. Veel sterkte, bedenk dat je hart bij haar en haar familie is en dat die warmte ook op afstand voelbaar is.
    Dikke knuffel, Lucie

  • 11 Augustus 2014 - 16:47

    Marjolein V.d. Berg:

    Lieve Gitty, wat een vreselijk nieuws gewoon niet te bevatten.
    Heel veel sterkte.
    Groetjes Marjolein

  • 11 Augustus 2014 - 17:43

    José Ruygrok:

    Ha Gitty en Gerard, gecondoleerd met dit verdrietige verlies Git. Je weet dat in energie alles mogelijk is en dat je een manier zult vinden om op de manier die bij jou en Ria past toch jullie relatie af te ronden. Al is nu de afstand voelbaar, in energie bestaat die niet. Loop je Camino met haar uit lieve Git. Ik stuur je Licht en Liefde en brand n 7echakra kaarsje voor jullie bij Maria;-)

  • 11 Augustus 2014 - 23:29

    Sharmila:

    Hoi lieve Gitty en natuurlijk ook Gerard,
    Had ik ook zo'n lang verhaal getypt ben ik em ook kwijt ;-(. Dus weer opnieuw begonnen.
    Beide gecondoleerd met het verlies van Ria.
    Zo onwerkelijk en oneerlijk. Een LIEVE en altijd vrolijke collega, een groot hart voor kinderen, die zomaar ineens is weggenomen. En die maar een half jaar van haar kleinkind heeft mogen genieten.
    Ik zal haar zeker ook missen. Haar gezelschap, mailtjes en foto's die ze verstuurde.
    Git, Annet en ik zullen namens jou aanwezig zijn bij haar begrafenis.
    Voor jou is het nu belangrijk dat je samen met Gerard de reis voort zet. Dat zou Ria ook gewild hebben.
    Ik wens jullie heel veel sterkte, kracht en moed om nog de laatste etappes voort te zetten.
    Trouwens heel leuk om al die verhalen en foto's op deze site te zien.
    Liefs, Sharmila.

  • 12 Augustus 2014 - 00:22

    Jan En 10:

    Hallo lieve Gerard en Git,
    Wij schrijven dit bericht, met op de achtergrond ,muziek op de radio van Leonard Cohen(Dance to the end of Love).Mooie muziek ,voor een verdrietig moment.
    Wij denken regelmatig aan jullie.
    Onze reis in Tunesië is voorbij, en met een goed gevoel thuisgekomen. Jullie hebben nog een stuk te gaan. Sterkte op jullie verdere reis.

    Dikke zoen van Jan en 10.

  • 12 Augustus 2014 - 09:05

    Ida:

    Hoi git, wat een vervelend bericht heb je gekregen, probeer het een plekje te geven, en ik hoop toch nog dat jullie , zie sharmila, ze heeft het mooi verwoord,de tocht uit lopen, sterkte en liefs van ida,xxx

  • 13 Augustus 2014 - 11:14

    Sylvia:

    Lieve Gitty,

    wat een onwerkelijk nieuws krijgen jullie dan ineens en dan ben je zo ver weg!!
    Ik snap dat het heel moeilijk voor jou is en dat je graag afscheid had willen nemen.
    De leegte zal heel voelbaar zijn als je weer aan het werk gaat:besef wel,de mooie herinneringen van jullie samen,pakt niemand af!

    Probeer toch jullie "tocht" te volbrengen en alvast steun en troost te vinden daar op jullie pelgrimspad en dat zal best gaan lukken.

    In gedachten steun ik jou en veel sterkte gewenst met deze moeilijke situatie,

    liefs en een dikke knuffel Sylvia X

  • 13 Augustus 2014 - 13:42

    Monique:

    Hoi Gitty en Gerard,
    Wat een naar bericht. Niet te bevatten. Ik hoop dat jullie toch jullie reis weer kunnen oppakken ook al is het gevoel nu wel heel anders. Veel liefs voor jullie beiden van hier monique en phillip

  • 13 Augustus 2014 - 17:22

    Astrid & Peter:

    Wat een verdrietig bericht over Ria. Gecondoleerd! Heel veel sterkte bij het vervolg van jullie reis onder deze moeilijke omstandigheden. Lieve groet!

  • 13 Augustus 2014 - 18:00

    Ineke Delfgaauw:

    Ha Gitty,
    Fijn om jullie ervaringen te kunnen volgen. Ik leef met je mee nu je je fijne vrijwilligster moet missen. Ik heb haar ook gekend en meegemaakt tijdens de vrijwilligersbegeleiding. Een goede lieve meid met volle inzet.
    Tijdens het lopen zul je wel veel aan haar denken. Naast het verdriet zul je ook de dankbaarheid kunnen voelen voor wie zij voor jou was. Samenwerken met iemand waarmee het klikt voelt als een soort vriendschap.
    Ik zal aan jou ook denken als ik vrijdag naar de kerk ga.
    Zo is het pad in het leven, onverwacht blij en onverwacht verdrietig..Sterkte en ondanks alles geniet van het hier en nu. Liefs, Ineke

  • 13 Augustus 2014 - 21:26

    Marjo Borsboom-greeve:

    Lieve zus,

    Ik werd maandagochtend opgebeld door de man van Ria met dit vreselijke bericht. Contact met Laura opgenomen zoals je natuurlijk weet. Ik heb heel veel aan je gedacht. Wat moet dat vreselijk zijn om je lieve collega te verliezen op deze manier. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat je ondanks alles toch nog wat kan genieten en dat gerard je hierin zal steunen. Maar die lieverd kennende zal dat wel goed komen.
    Lieve zus probeer nog even te genieten en ik denk aan jullie! dikke kus van Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Padrón

De camino

Na een jaar van voorbereiding is het dan bijna zover.....we gaan pelgrimeren! We gaan op weg naar Santiago de Compostela. We beginnen in Frankrijk in St. Jean Pied de Port en gaan via de Pyreneeën naar Spanje.
Zondag 25 maart hebben we in de mooie kathedraal te Roermond samen met nog +/- 100!!pelgrims de pelgrimszegen gekregen. Het was mooi en..indrukwekkend.Tineke vd Knaap was daar met zoon en schoondochter ook aanwezig. Ik (Gitty)heb met Tineke al heel wat kilometers gemaakt om te trainen. Maar Tineke is nu al op weg naar Santiago en komt half juni weer terug.
Nu zijn Gerard en ik samen gaan trainen. Dat wil zeggen: We beginnen samen en eindigen samen en daar tussenin lopen we ieder onze eigen wandeling, aangezien we een heel ander tempo hebben. Dat klinkt misschien raar,maar voor ons werkt het wel goed en we verliezen elkaar niet uit het oog.
Afgelopen weekend zijn we ook op deze manier in zuid Limburg gaan trainen. En wat hebben we daar van genoten, prachtige natuur en mooi weer. Alleen was het wel iets zwaarder dan we in eerste instantie dachten. De eerste dag een pelgrimswandeling van 12 km en de andere 2 dagen 15 km. Hier langs de Rotte is het een fluitje van een cent, maar daar!!!met al die heuvels!!!
Best zere kuiten gekregen. Maar we hebben er zeker vertrouwen in, dat het helemaal goed gaat komen op de Camino.
Nu nog de laatste voorbereidingen treffen en dat valt ook nog niet mee, want voor een digibeet zoals ik, is het allemaal nog best moeilijk. Maar met hulp van onze kinderen komen we er vast wel uit.haha
Word vervolgd.
Gerard en Gitty

Recente Reisverslagen:

17 Augustus 2014

Einde van onze camino

15 Augustus 2014

Porto

13 Augustus 2014

Santiago!

11 Augustus 2014

Zwarte dag op de camino

07 Augustus 2014

Bedankt
Gitty

Actief sinds 16 Mei 2012
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 23533

Voorgaande reizen:

07 Juli 2012 - 19 Augustus 2012

De camino

Landen bezocht: