Finesterra! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu Finesterra! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu

Finesterra!

Blijf op de hoogte en volg Gitty

17 Augustus 2012 | Spanje, Santiago de Compostella

Vrijdag 17 augustus
Gisteren met de bus naar finesterra geweest, dat is het "einde van de wereld". De meeste pelgrims gaan daar heen en verbranden daar hun versleten kleding. Het was een 3 uur durende reis, wij hadden niet de behoefte om er nof 3 dagen ervoor te gaan lopen, ook dat doen een heleboel pelgrims.
Het is eigenlijk een toeristisch stadje, met een haventje en dan de lange, lange weg naar het einde vd wereld. Bussen vol gaan daar heen en ook veel auto,s, druk dus. Hetbwas voor ons ong een half uur lopen en hadden best wel n bepaalde verwachting! Aan het eind gekomen, was hetberg koud en heel winderig en veel mensen. Maar we hebben uiteindelijk toch nog samen een hele tijd op n grote rotsblok de hele reis door kunnen nemen en over denken.
Wwe hebben er een heel goed gevoel aan over gehouden en zijn trots op elkaar en op ons zelf.
We hebben heel veel mooie mensen ontmoet op ons pad, maar we zijn ons er heel erg van bewust, dat we die thuis ook hebben. Fijne families, goede en lieve vrienden en bekenden.
Wij willen jullie allemaal heel erg hartelijk bedanken voor alle lieve en bemoedigende reacties! Ook onze buurtjes Leo en Nel, bedankt, want zij zorgen al 6 weken voor ons huis en weten dat het dan goed zit.
En speciaal onze kinderen, als we het over onze kinderen hebben, praten we natuurlijk gelijk over onze schatten van schoonzoons, dat begrijpen jullie wel. Zoals zij ons gesteund hebben tijdens onze reis...het was geweldig!! We zijn blij als we ze as zondag weer mogen zien en in de armen mogen sluiten!! Bedankt lieve schatten!!
Nu gaan we naar onze vriendinnen Olga en Lidie, want die hebben we vandaag weer op het grote plein ontmoet.
Het is mooi om met hen de reis te zijn begonnen en ook met hen af te sluiten.
HET WAS EEN REIS OM NOOIT TE VERGETEN!

• 17 Augustus 2012 - 17:02

Marjo:

Lieve Gitty en Gerard,

Dank jullie wel voor de prachtige verhalen die jullie stuurde. Zo hebben wij ook een beetje de reis mee kunnen beleven. Ik wens jullie een behouden thuiskomst!! liefs van Marjo

Maria:

Jullie hebben het goed gedaan en ik vond het erg leuk jullie verhalen te lezen. Komen jullie over een tijdje gezellig eten dan kunnen Pup en jullie foto's vergelijken en ervaringen delen! Bedankt voor de mooie verhalen, een goede reis naar huis en een fijn weerzien met jullie (klein)kinderen!

• 17 Augustus 2012 - 19:52

Gonnie Schinkel:

hoi Gerard en Gitty,
    proficiat Jullie hebben het gehaald.
    ik vond het heel leuk via Annet van julie wandeling te horen jullie reisverslagen te lezen.
    zoals ik al eerder vertelde ik ken alleen de verslagen van fietsers.
    ik heb grote bewondering voor jullie
    maar ook al die lieve reacties die jullie kregen vooral toen jullie even uit de lucht waren vond ik indrukwekkend.
    het allerbeste en wel thuis
    gonnie schinkel

• 17 Augustus 2012 - 23:03

Lucie & Matt:

Hee G&G,

Hebben jullie al nagedacht over hoe jullie straks gaan aftrainen als je weer thuis bent? Want dat doen topsporters, zeggen ze.... Afkicken zal in elk geval wel nodig zijn, denken we.
    Een heel goede thuisreis gewenst, als jullie zondag naar het Noorden vliegen, vliegen wij net naar het Zuiden naar Corsica. We zullen naar jullie zwaaien! En wat zullen jullie blij zijn om jullie kroost weer te zien, doe ze van ons de hartelijke groeten! En tot gauw, in september. Liefs, L&M

• 18 Augustus 2012 - 07:07

Rutger, Myrna & Stan:

En wij zijn super trots op jullie!

Morgen eindelijk weer thuis, fijn idee.

Hoop dat jullie Stan nog herkennen, kleine bolle :)

Tot morgen liefs

• 18 Augustus 2012 - 10:55

Dolf En Janine:

Hoi Gerard en gitty, morgen weer lekker naar huis. Daar zullen jullie ook wel weer naar uitzien. Heerlijk om de kinderen en kleinkinderen weer tezien. Jullie kunnen terug kijken op iets geweldigs. Als we weer een kaartavonden plannen, komen we denk ik niet aan kaarten toe, zoveel hebben jullie te vertellen. Het is misschien beter om eerst samen weer te gaan koken met elkaar. We kijken er naar uit. Een heel goede reis terug. En we zijn blij om jullie weer tezien en te spreken. Dikke kus van ons.

• 18 Augustus 2012 - 20:59

Philip En Ria:

Hoi gitty en Gerard fijnjullie komen weer naar huis het avontuur is ten einde . Het gewone leven gaat weer beginnen ik heb er weer zin in samen met jouw (pinkelotje)tot gauw groetjes Ria

• 19 Augustus 2012 - 13:26

Leni:

Lieve schatten, met ontroering jullie laatste reisverslagen gelezen. Ook ik ben weer thuis van mijn weekje vakantie en hoop jullie snel te kunnen omhelzen en feliciteren dat jullie het leven zo prachtig hebben kunnen omarmen na alles wat jullie hebben meegemaakt. Ik hou van jullie en ben supertrots op jullie!
    Veel liefs van zus Leen

• 20 Augustus 2012 - 14:54

Jan En Cock Overdevest.:

Hallo Gerard en Gitty, van harte gefeliciteerd met deze grote prestatie,jullie weten het wij doen het niet meer na,goeie thuisreis en tot horens,JNO

• 28 Augustus 2012 - 16:10

Elly Van Der Meer:

Haha gelijk toen ik thuis kwam even gekeken of ik jullie verhaal kon vinden op waar ben jij nu .nl,
    En ja hoor gevonden ik ga er vanavond wel eens aan beginnen om het te lezen verheug me er nu al op.
    Liefs Elly

Verslag uit: Spanje, Santiago de Compostella

De camino

Na een jaar van voorbereiding is het dan bijna zover.....we gaan pelgrimeren! We gaan op weg naar Santiago de Compostela. We beginnen in Frankrijk in St. Jean Pied de Port en gaan via de Pyreneeën naar Spanje.
Zondag 25 maart hebben we in de mooie kathedraal te Roermond samen met nog +/- 100!!pelgrims de pelgrimszegen gekregen. Het was mooi en..indrukwekkend.Tineke vd Knaap was daar met zoon en schoondochter ook aanwezig. Ik (Gitty)heb met Tineke al heel wat kilometers gemaakt om te trainen. Maar Tineke is nu al op weg naar Santiago en komt half juni weer terug.
Nu zijn Gerard en ik samen gaan trainen. Dat wil zeggen: We beginnen samen en eindigen samen en daar tussenin lopen we ieder onze eigen wandeling, aangezien we een heel ander tempo hebben. Dat klinkt misschien raar,maar voor ons werkt het wel goed en we verliezen elkaar niet uit het oog.
Afgelopen weekend zijn we ook op deze manier in zuid Limburg gaan trainen. En wat hebben we daar van genoten, prachtige natuur en mooi weer. Alleen was het wel iets zwaarder dan we in eerste instantie dachten. De eerste dag een pelgrimswandeling van 12 km en de andere 2 dagen 15 km. Hier langs de Rotte is het een fluitje van een cent, maar daar!!!met al die heuvels!!!
Best zere kuiten gekregen. Maar we hebben er zeker vertrouwen in, dat het helemaal goed gaat komen op de Camino.
Nu nog de laatste voorbereidingen treffen en dat valt ook nog niet mee, want voor een digibeet zoals ik, is het allemaal nog best moeilijk. Maar met hulp van onze kinderen komen we er vast wel uit.haha
Word vervolgd.
Gerard en Gitty