Regen!!! - Reisverslag uit Rates, Portugal van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu Regen!!! - Reisverslag uit Rates, Portugal van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu

Regen!!!

Blijf op de hoogte en volg Gitty

02 Augustus 2014 | Portugal, Rates

En ja hoor, dit hoort bij de camino, haha: gesnurk, gezaag, gekraak( plastic hoes om het matras) en gehoest, maar dat was ikzelf;)
Maar toch redelijk geslapen, gelukkig.
Om 7.30 op weg, mooie weg langs de maisvelden en door t bos. Dan gaat t regen, jas aan en dan weer uit, zo gaat het maar door, we hebben het er maar druk mee;(. De temperatuur is wel heel goed en we lopen lekker door. Overal gele pijlen en komen ook andere pelgrims tegen, eindelijk een camino gevoel.
Om 9.30 aan de koffie met cake, heerlijk Tineke!!! Als we verder willen gaat t regenen en de mevrouw zegt nog leuk...even wachten misschien??? Nou dan konden we wachten tot Sint Juttemus. Getver! Maar om 13.00u zitten we toch lekker op een bankje in Barcelos in het park te genieten van brood met worst die beter smaakt dan dat ie er uit ziet, gelukkig niet andersom;).
We willen in het mooie kerkje Tempo do S Bom Jesus da Cruz een kaarsje aan steken. Nou nee dus geen kaarsje te zien, maar wel prachtige afbeeldingen op blauwe tegeltjes, dat zie je hier heel veel.
We gaan weer op weg en we zijn de stad nog niet uit of het begint te plenzen, gauw die jas weer aan, maar we zijn al zeiknat. Gerad wil al met de bus verder, maar die is er niet dus gaan met die banaan. Krijg ik het toch ineens aan de stok met een oud mannetje...Hij zei iets en ik dacht dat hij het over Santiago had, maar nee, centimes, dus geld. Dat gaf ik niet, komt ie heel dicht bij me staan, met grote kwade ogen en zei nog iets. Ik zei dat ik op mn man wachtte, ja ik moet toch wat, schreeuwde hij : maman, maman"! Dacht ie dat ik het over mn moeder had, dat was wel weer erg grappig.
Het werd gelukkig weer n beetje droog en hebben nog op n terras wat gedronken. En om 17.00 waren we dan in de alberge in Portela. En wat een leuke Hospitaleros, we kregen 2 beneden bedden, want dat was makkelijker voor ons, de schat, dus ik hoef niet te klimmen vannacht, scheelt weer n blauwe plek.
En nu lekker eten, we hebben honger!!!
We hebben toch maar mooi 25 km gelopen vandaag en dat in de regen. Op de vorige Camino hebben we 6 weken niet zoveel regen gehad dan nu in 1 dag!!!
We zien wel wat het weer ons morgen weer brengt.
Groetjes.

• 02 Augustus 2014 - 20:26

Nettie Iken:

Hoi Git en Gerard, knap gedaan hoor toch 25 km kunnen lopen ondanks het natte weertje. Hopen maar dat het na deze ene dag dan maar klaar is met de regen! Fijn dat het camino gevoel nu toch voorzichtig begint op te komen, zijn er daar niet zoveel lopers of begrijp ik dat verkeerd?

Veel toi toi toi van ons, xx Bob en Nettie

• 02 Augustus 2014 - 23:00

Ria Buitendijk:

Hoi Gerard en Gitty
    Wat vervelend die regen maar we zijn wel wat gewent he ?morgen schijnt de zon weer kan alles weer drogen en ziet alles er weer mooi uit .
    Gr Ria

• 03 Augustus 2014 - 09:01

Ida:

Hield je schild je niet droog? Kopje in trekken en gaan, haha nee hoor grapje, regen is nooit leuk, voor van daag een mooie zonnige dag toegewenst, en geen vervelende ouwe mannetjes( jij staat wel je mannetje), gr. Uit zonnig bleiswijk

• 03 Augustus 2014 - 09:29

José Ruygrok:

Ha Gitty, wat een gezellige verslagen weer van jullie avonturen! Ik 'hoor' je vertellen, echt leuk joh. We wensen jullie een fijne vakantie en veel moois om van te genieten, liefs voor jou en Gerard van Jan en José

• 03 Augustus 2014 - 11:02

Hoi Gerard en Gitty
    Nou ik hoor het al; het caminogevoel begint langzaamaan te komen. En een beetje afzien hoort erbij

• 03 Augustus 2014 - 11:05

Sorry, maar ik had een aardig verhaal, maar er worden alleen 2 zinnen geplaatst
    .??.?

• 03 Augustus 2014 - 11:07

Morgen dan maar weer
    Wandelse Gerard en Gitty en buen camino

• 03 Augustus 2014 - 14:20

Jeannette:

Hoi G en G, weer lekker aan de wandel, leuk om de belevenissen te lezen ! Af en toe lekker tobben, haha, maar dat hoorde erbij... toch... voor het utlime Camino-gevoel !??? Veel plezier samen, buen camino !! xx

• 03 Augustus 2014 - 17:25

Sylvia Stolk:

lieve Gerard en Gitty,

leuk om jullie avonturen weer te kunnen volgen!!
    Wel bijzonder dat jullie zoveel regen hebben:wij hebben hier nog steeds prachtig zomerweer,maar ik hoorde ook van Tim ,die in Spanje zit,dat het weer tegenvalt.
    Hopelijk knapt het gauw weer op en als ik een goed advies mag geven:bij Gerard blijven en niet met enge,oude mannetjes meegaan en spreken haha!!
    Jullie hebben toch alweer veel kilometers afgelegd met zo'n zware rugzak:groot respect daarvoor!!

Ik wens jullie nog mooie- en bijzondere dagen toe en ik blijf jullie volgen, liefs Sylvia XX

• 04 Augustus 2014 - 10:36

Margrit:

Ha Gitty en Gerard, leuk om jullie belevenissen weer te kunnen volgen. Wel een kleine tegenvaller, zo'n regendag. Fijn dat het caminogevoel langzaam weer komt. Heel veel wandelplezier en Gitty, niet met rare oude mannetjes meegaan, hoor! Groetjes, Margrit

• 04 Augustus 2014 - 11:42

Dolf En Janine:

Hoi luitjes,

fijn om te horen dat het Camino gevoel er weer is. Jammer van de regen, maar die spoelen alles ook weer weg. Gedachten, zorgen e.d. maakt alles weer schoon moet je maar denken. Enne Gitty, die oude mannetjes kan je toch wel hebben, zitten we niet overin. Wandel en geniet ze.
    Kus Dolf en Janine

Verslag uit: Portugal, Rates

De camino

Na een jaar van voorbereiding is het dan bijna zover.....we gaan pelgrimeren! We gaan op weg naar Santiago de Compostela. We beginnen in Frankrijk in St. Jean Pied de Port en gaan via de Pyreneeën naar Spanje.
Zondag 25 maart hebben we in de mooie kathedraal te Roermond samen met nog +/- 100!!pelgrims de pelgrimszegen gekregen. Het was mooi en..indrukwekkend.Tineke vd Knaap was daar met zoon en schoondochter ook aanwezig. Ik (Gitty)heb met Tineke al heel wat kilometers gemaakt om te trainen. Maar Tineke is nu al op weg naar Santiago en komt half juni weer terug.
Nu zijn Gerard en ik samen gaan trainen. Dat wil zeggen: We beginnen samen en eindigen samen en daar tussenin lopen we ieder onze eigen wandeling, aangezien we een heel ander tempo hebben. Dat klinkt misschien raar,maar voor ons werkt het wel goed en we verliezen elkaar niet uit het oog.
Afgelopen weekend zijn we ook op deze manier in zuid Limburg gaan trainen. En wat hebben we daar van genoten, prachtige natuur en mooi weer. Alleen was het wel iets zwaarder dan we in eerste instantie dachten. De eerste dag een pelgrimswandeling van 12 km en de andere 2 dagen 15 km. Hier langs de Rotte is het een fluitje van een cent, maar daar!!!met al die heuvels!!!
Best zere kuiten gekregen. Maar we hebben er zeker vertrouwen in, dat het helemaal goed gaat komen op de Camino.
Nu nog de laatste voorbereidingen treffen en dat valt ook nog niet mee, want voor een digibeet zoals ik, is het allemaal nog best moeilijk. Maar met hulp van onze kinderen komen we er vast wel uit.haha
Word vervolgd.
Gerard en Gitty