3 en 4 aug - Reisverslag uit Ponte de Cima, Portugal van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu 3 en 4 aug - Reisverslag uit Ponte de Cima, Portugal van Gitty Rutten - WaarBenJij.nu

3 en 4 aug

Blijf op de hoogte en volg Gitty

04 Augustus 2014 | Portugal, Ponte de Cima

Gisteren liepen we van Portela naar Ponte de Lima. Gelukkig was het eerst mistig en daarna lekker warm. We vertrekken zonder ontbijt! Had ik nou toch maar dat broodje mee genomen in het reataurant, ik luister niet meer naar. Gerard, haha. Maar het komt allemaal weer goed, zoals het altijd op de camino goed komt. De weg is mooi en zien in de verte de bergen en genieten ervan. Dan kom ik bij n kerkje en wil er even in, mis! De dienst is nog niet afgelopen en de mensen staan gewoon buiten, zo druk is het. Als ze dan weer naar buiten gaan hoor ik nog n koor iets zingen en word gelijk emotioneel, wat is dat toch met mij, de kerk en muziek?
Gerard liep heel ver achter me, zijn tas zat maar niet goed en hij nam de verkeerde weg. Uiteindelijk kam hij toch waar we hadden afgesproken. Om 17.00 kwamen we dan toch weer aan in het leuke stadje Ponte de lima, de laatste km, duurden uren leek het wel, ging het maar weer regenen! (geintje). Weer 24,5 km gelopen.
Gerard lag al vroeg te snurken en een man was dat zat dat gesnurk van n dinosauris en kneep hem nog even in zn teen, maar Gerard had niets door en snurkte gewoon verder, toen heb ik hem maar n zetje gegeven, dat hielp beter en iedereen kon weer rustig slapen, hihi.
Vandaag van. Ponte de. Lima naar Rubiaes, wat een mooie route en weer prachtig weer, gelukkig, je kunt het maar beter warm hebben dan regen! Nadat we om 10.00 hebben genoten van koffie en iets lekkers, gingen we weer verder en spraken af dat we elkaar bij Alto Portela Grande zouden zien. Kom ik bij n bron met drinkwater, ben ik daar eerst eens lekker met mn voeten in het water gaan zitten, dacht Gerard komt zo, niet dus. Dan ga ik verder en ben nog bezig met mn schoenen aan t aantrekken, komt er n oud mannetje met kruiwagen en geeft mij n perzik( niet eens rijp) en wil dan een kus op zn wang, nou mooi niet, n kushand kan hij krijgen! Al die ouwe mannetjes, getver!! Dan loop ik verkeerd! Gerard zie ik nog steeds niet. Kom ik bij a bij de alto aan, zeggen mannen dat mijn man al bijna boven is, hoe bestaat het. Het lijkt het verhaal wel van de schildpad en de Haas!!! Ik weet niet hoe het is gebeurd, maar het was wel zo. Voor de eerste keer dat Gerard eerst is!
Boven is het echt prachtig, we eten daar ons brood en kunnen ook onze flessen weer vullen bij n bron! Dan het laatste stuk weer naar beneden, dat gaat sneller, maar toch komen we bijna te laat bij de alberge: we hebben de laatste bedden/matrassen. Dat vinden de Portugeese zus en broer te gek voor woorden en ruilen hun stapelbed voor de mTrassen op de grond, wat lief he!
Nou als dat geen camino gevoel is!! We zitten er weer helemaal in. En genieten volop, van alles, hier doen we het voor.
Tot de volgende keer.
Xx

• 04 Augustus 2014 - 20:27

Monique:

Hoi Gerard en Gitty, net jullie verslagen gelezen. gelukkig wordt het mooier weer. Tja Gitty wat jij met die oude mannetjes doet???????? Enfin veel plezier en geniet.
    liefs Phillip en Monique

• 04 Augustus 2014 - 20:29

Tineke:

Hoi Gitty,
    Jullie hebben het weer helemaal naar je zin als ik zo je verhaal lees.
    Gelukkig waren je kleren weer opgedroogd na die dag regen, want veel keus heb je niet uit je kledingkast

• 04 Augustus 2014 - 20:32

Tineke:

Maar gelukkig hadden jullie vandaag dus weer een lekker zonnetje. En wat loopt die Gerard goed. Het pelgrimsgevoel is er weer helemaal , lees ik.
    Nou welterusten voor straks en Gerard, iets minder snurken...haha
    Groet tineke

• 04 Augustus 2014 - 20:41

Ria Buitendijk:

En

• 04 Augustus 2014 - 20:49

Ria Buitendijk:

Hoi Gitty en Gerard
    Wat een mooi verhaal (van die oude man kijk maar uit ) . Ik verdenk Gerard dat hij een busje gepakt heeft ha ha ha zo naar boven en als eerste aankomen . En dat voor een slak zoals jij hem noemt . Voortaan wel een broodje eten s'ochtens he zo begin je de dag niet met een legen maag dat is niet verstandig hoor . Groetjes Ria en Philip
    Ps. onze oppasdag was weer leuk RONIN begint al te kruipen en eet al een halve boterham .

• 04 Augustus 2014 - 21:43

Loecke:

Hoi, Gerard en Gitty.

Wat een belevenissen alweer zo in de eerste dagen.
    Gaaf dat je toch weer elke dag verslag doet, Gitty. Erg leuk om het te lezen.
    Nog veel succes met jullie tocht. Geniet van alle mooie dingen die jullie onderweg nog tegen komen.

Groeten,
    Loecke.

• 05 Augustus 2014 - 08:13

Ans:

Hoi Gitty en Gerard,

Wat leuk om ook nu weer jullie reisverslag te lezen. Zo te horen komen jullie al lekker op gang en genieten gewoon van alles: zon, regen, klimmen en dalen, kerkjes met tranen, goede en slechte slaapplaatsen en op pad zonder ontbijt!
    Ik kijk nu al weer uit naar het volgende verslag. Ik wens jullie een mooie camino.

Groetjes, Ans Huisman

• 05 Augustus 2014 - 19:20

Nettie Iken:

Hoi lieve Git en Gerard, wat heerlijk om te lezen dat het caminogevoel er weer is. Begrijp ik het goed dat jullie nu niet meer samen lopen? Hopen dat jullie weer lekker genieten van al het goede en een snurknacht is verdiend hoor Gerard!

• 06 Augustus 2014 - 09:22

Rutger:

hahaha mooi verhaal weer!!
    goed dat het gevoel weer terug is!
    alvast gefeliciteerd voor morgen
    veel plezier daar
    xxxxxxx

• 06 Augustus 2014 - 14:58

Jan En Cock Overdevest:

Hallo Gerard en Gitty,we lezen steeds de verslagen en vinden het hartstikke leuk en Gitty haar verjaardag zit er ook aan te komen. dus alvast van Harte gefeliciteerd en een fijne wandeldag toegewenst

• 06 Augustus 2014 - 20:05

Jan En Gieneke:

Hoi Git en Gerard.

Weer een mooie tocht aan het maken zo te lezen. Geniet er maar lekker van. Voor morgen een hele fijne verjaardag. Wij drinken hier wel een borrel op jouw. Groeten Gieneke en Jan.

• 07 Augustus 2014 - 09:37

Monique:

Hoi Gitty en Gerard,

7 aug toch? Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren en veel liefs van ons.
    Monique en phillip

• 07 Augustus 2014 - 12:41

Ida:

Gefeliciteerd met je verjaardag gitty, gaat alles goed?straks komt er een groot verhaal,,,heel veel wandel plezier voor jullie beiden, gauw tot horens... Lieve gr, van ida XXX

• 07 Augustus 2014 - 14:30

Liana:

Lieve Git en Gerard, Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag Git en nog vele mooie jaren op je eigen camino! En natuurlijk ook allebei gefeliciteerd met Myrna!
    Wat heerlijk om jullie belevenissen weer te lezen en je hebt alweer voldoende meegemaakt zeg! goed voor tranen en de slappe lach als ik het zo lees..!!
    Ik ben inmiddels al weer en paar dagen terug van vakantie maar had nog niet de rust om te reageren.

Een hele fijne dag vandaag met hopelijk weer mooi weer en een prachtige route met aan het eind een borrel op je verjaardag!
    Dikke kus voor allebei en een extra voor de jarige! XXX Liaan

• 07 Augustus 2014 - 14:35

Marjo:

Ha lieverds,

In de eerste plaats Gitty van harte gefeliciteerd met je verjaardag en die van Myrna. Leuk om je verjaardag in zo n mooie omgeving te vieren.
    Ook fijn om iedere keer het verslag van jullie reis te lezen. En zo een beetje te volgen hoe het allemaal gaat.
    Veel liefs van Marjo xxx

• 08 Augustus 2014 - 09:33

John En Els:

Hallo gitty en Gerard
    goed dat jullie deze reis weer maken,petje af zoveel km lopen.

We blijven jullie volgen
    Groetjes Els en John

• 08 Augustus 2014 - 09:36

John En Els:

Toch nog bijna vergeten

Gitty van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

John en Els

Verslag uit: Portugal, Ponte de Cima

De camino

Na een jaar van voorbereiding is het dan bijna zover.....we gaan pelgrimeren! We gaan op weg naar Santiago de Compostela. We beginnen in Frankrijk in St. Jean Pied de Port en gaan via de Pyreneeën naar Spanje.
Zondag 25 maart hebben we in de mooie kathedraal te Roermond samen met nog +/- 100!!pelgrims de pelgrimszegen gekregen. Het was mooi en..indrukwekkend.Tineke vd Knaap was daar met zoon en schoondochter ook aanwezig. Ik (Gitty)heb met Tineke al heel wat kilometers gemaakt om te trainen. Maar Tineke is nu al op weg naar Santiago en komt half juni weer terug.
Nu zijn Gerard en ik samen gaan trainen. Dat wil zeggen: We beginnen samen en eindigen samen en daar tussenin lopen we ieder onze eigen wandeling, aangezien we een heel ander tempo hebben. Dat klinkt misschien raar,maar voor ons werkt het wel goed en we verliezen elkaar niet uit het oog.
Afgelopen weekend zijn we ook op deze manier in zuid Limburg gaan trainen. En wat hebben we daar van genoten, prachtige natuur en mooi weer. Alleen was het wel iets zwaarder dan we in eerste instantie dachten. De eerste dag een pelgrimswandeling van 12 km en de andere 2 dagen 15 km. Hier langs de Rotte is het een fluitje van een cent, maar daar!!!met al die heuvels!!!
Best zere kuiten gekregen. Maar we hebben er zeker vertrouwen in, dat het helemaal goed gaat komen op de Camino.
Nu nog de laatste voorbereidingen treffen en dat valt ook nog niet mee, want voor een digibeet zoals ik, is het allemaal nog best moeilijk. Maar met hulp van onze kinderen komen we er vast wel uit.haha
Word vervolgd.
Gerard en Gitty